Dinler hakkındaki düşüncelerim

Bir süre budizm, sünnilik, hıristiyanlık ve alevilik arasında kararsız kaldım. Dördüyle ilgili de okumalar yaptım, kiliseye gittim, cem evine gittim, camiye gittim. 

Budizm "8 aşamalı asil yolu takip et." diyor. İnsanlara biraz ahlaki temel sunuyor ama çok da etkili ve ayrıntılı değil. Bir budist çok az ahlaki temele sahip oluyor.

Sünnilik "Namaz kıl, oruç tut, zekat ver, hacca git, içki içme, zina yapma diyor." Önemsiz konularda ahlaki temel oluşturuyor.

Hristiyanlık "Tanrı'yı kendin gibi sev ve komşunu kendin gibi sev diyor." Ayrıca "Başkasına kendine davranılmasını istediğin gibi davran." diyor. İncil orta düzeyde ahlaki temel oluştuyor ama alevilik'e kıyasla çok zayıf kalıyor.

Alevilik "Tamamı Kuran'dan gelen 4 kapı 40 makam'a uy diyor." 4 kapı 40 makam çok ama çok sağlam bir ahlaki temel oluşturuyor. Mantıken Allah gerçekten olmalı ve insanların çok ahlaklı olmasını isteyeceği için emrettiği yol alevilik yolu olmalı.

Allah'ın emrettiği yolun Alevilik yolu olduğunu anlamamız için başka bir mantıklı sebep daha var. Aleviler yüzlerce yıldır dışlandı ve iftiraya uğradı. Buna rağmen Türkiye'nin beşte biri Alevi. Sivas Katliamı, Maraş Katliamı ve Çorum Katliamı Alevilik inancına zarar veremedi.


Düzenleme: 4 kapı 40 makam çok sağlam bir ahlaki temel oluşturuyor ama Alevilerin çoğu 4 kapı 40 makama uymuyor. (Geçmişteki Alevi arkadaşlarımdan biliyorum.) Türkiye'nin beşte biri alevi ama çok fena eziliyorlar. Partileri 20 yıldır iktidara gelemedi. Ramazan'da içki içeyim deyince fena halde eziliyorlar. Toplumun sapkın gözüyle baktığı kişiler. 

Sünnilik hakkında bilgim çok çok az. Sünniliğin nasıl bir ahlaki temel oluşturduğunu anlamak için okuyacağım ve hatmedeceğim yüzlerce ayet ve binlerce hadis var.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İlk Gönderi

Cemevi Ziyareti